Észlelés-érzékelés fejlesztése

AZ ÉSZLELÉS-ÉRZÉKELÉS FEJLESZTÉSE 6 SZUPER JÁTÉKKAL

A király kincse

A gyermek szemét bekötjük egy kendővel. Majd a kezébe adunk egy kavicsot, és felhívjuk rá a figyelmét, hogy jól tapogassa meg, „figyelje meg“ az alakját. Majd egy zsákot adunk a kezébe, amelyben különböző alakú, formájú kavicsok találhatóak. A feladata az, hogy nyúljon bele a zsákba, és vegye ki azt az alakú kavicsot, amelyik a párja az előzőleg tapintott kavicsnak. Megtalálja a király kincsének a párját? 🙂

Neszfigyelés

A diákoknak körbe kell állniuk. Lehunyják a szemüket, csak a hallásukra fognak koncentrálni. A vezetőnek (vagyis nekünk szülőknek, tanároknak) különféle neszekre kell felhívni a játékosok  figyelmét (pl.: mesterséges eredetű, állati, a legtávolabbi). Meg kell kérni mindenkit, hogy abba az irányba mutasson, amerről az illető a hangot hallja. A kezeket fennhagyva nyissák ki a szemüket, és elemezzünk az eredményeket.

Nesztelen cserkészés

Ez egy kerti/udvari játék. Az egyik tanuló lesz a “zsákmányállat (nyúl)” a játékban. Néhány gyerek (3-5) pedig a “ragadozó (róka)” szerepét fogja játszani. A többiek nagy kört formálnak. A “nyúl” szemét bekötjük és a kör közepére vezetjük. Kezébe adunk egy vízipisztolyt. A “rókák” a kör széléről indulva próbálják lassan becserkészni a “nyulat”. Aki ha meghallja őket, rálőhet a vízipisztollyal a közeledőkre. Akit eltalált, az megmerevedik.

Holnap ha hozzád indulok…

Körben ülünk. Az első gyerek azt mondja: „Holnap ha hozzád indulok, magammal viszek egy bőröndöt.” A második azt mondja: „Holnap ha hozzád indulok, magammal viszek egy bőröndöt és egy labdát.” Innentől kezdve mindenki hozzáad a felsoroláshoz valamit.

Indián futás

Néhány (3-6) gyermeket kiküldünk a teremből. Ők kinn egy sorrendet állítanak fel maguk között, majd így oszlopba rendeződve befutnak a szobába, tesznek egy kört, és kifutnak. Mikor visszajönnek, a többieknek kell őket a látott sorrendbe visszarendezni.

Mi nem illik a sorba?

Az asztalon sorba rakott 5-6 azonos tárgy (pl.: játékautók, babák) közé helyezzünk el egy másfélét (pl.: egy játékedényt). „Nézzétek meg a kirakott játékokat. Aki olyat lát közöttük, ami nem oda való, ami más, mint a többi, jelentkezzen, és mutasson rá (vagy mondja meg), hogy melyik az.”