Finommotorikát fejlesztő játékok

Finommotorikát fejlesztő játékok

Pitykézés (Népi játék egyszerűsítve) – Öt kavicsot teszünk a földre. A gyerekeknek egyet fel kell dobniuk, és gyorsan felvenni még egyet a földről, úgy elkapni az előzőt. A megszerzett kavicsot átteszi a másik kezébe, majd feldobja a kezében levőt, és mint előbb, újabb kavicsot vesz fel, és azzal együtt kapja el a feldobottat. Ha már így megy, lehet az eredeti játékot is próbálni.

 

Célba dobás – Falra, táblára, dobozba, körbe stb. bármivel lehet célozni. Nehezíteni lehet eszközzel – tállal, kanállal, fújócsővel stb.

 

Ujjlánc – Körben helyezkednek el a gyerekek, gyufásskatulya tetejét adja egyik az ujjáról a másiknak az ujjára. Nagyobb gyerekekel lehet orról-orra is játszani.

 

Kanállánc – Minden gyerek kezében van egy kanál, és egy gombot adnak körbe. Több gombot is útnak indíthatunk, a gyerekeknek igyekezni kell, hogy ne érjék egymást utol a gombok. Nehezítésképpen a szájukban tartva a kanalat kell továbbadni és fogadni a gombokat.

 

Labdafújás – Kisebb labdát kell fújással egy megadott célba juttatni. Kézzel nem érhet hozzá a labdához, korrigálni is csak fújással lehet. Pingpong labdát szívószálon keresztül fújva is lehet versenyt rendezni.

 

Bogárgyűjtő – Apró csavarokat csipesszel gyűjtenek össze egy tálcáról a gyerekek.

 

Horgászás – Bot végére kis mágnest kötünk cérnával, ezzel a horgászbottal csavarokat foghatnak ki.

 

Fényűzés – A játékhoz két zseblámpára van szükség. A falon a gyereknek követnie kell a mi zseblámpánk fényét. Rajzolhatunk így betűket, számokat is, és a többiek kitalálják, hogy mit rajzoltunk a fénycsíkkal.

 

Éremfogás – Egy érmét gurít a gyerek az asztalon vagy padon, és szalad az asztal, illetve a pad végéhez, hogy elfogja egy joghurtos pohárba.

 

Hulló tárgyak – Dobjunk fel apró tárgyakat és egy dobozba, vagy kosárba fel kell fogni a játékosoknak. Lehetnek különböző tárgyak – pingpong labda, radír, zsebkendő, stb. – akkor különböző sebességgel esnek, így nehezebb a feladat.

 

Rajzkitalálós – Az egyik gyerek az ujjával rajzol egy figurát a padlóra,vagy homokba és a többiek megpróbálják, hogy kitalálni mi az.