Légzőgyakorlatok

RELAXÁCIÓS LÉGZŐGYAKORLATOK

     Körben állunk és felkészülünk a légzőgyakorlatok végzésére. Tegyük a kezünket a hasunkra, fújjuk ki az elhasznált levegőt, rövid, lágy kis pöffentésekkel, mintha lebegtetni  akarnánk egy tollpihét! Vegyünk egy lassú, mély lélegzetet, finoman felfújva a hasunkat, mint egy léggömböt. Kezünk lágyan emelkedik, ahogy beszívjuk, és lassan süllyed, ahogy kieresztjük a levegőt. Ha a belégzés után a hátunkat is kihúzzuk, a levegő még mélyebbre megy. Ismételjük a hasi légzést 3-szor. Kísérjük mondókával is a kilégzést!

     Terpeszben állunk, előre ejtett vállal, lengő karokkal, előrehajtott fejjel. Ebből a helyzetből indítjuk a mozgást, belégzéssel kitárjuk két karunkat és fölemeljük félmagastartásba, fejünket is fölemeljük, mintha a Napot köszöntenénk. Kilégzéssel kísérve engedjük vissza karjainkat, törzsünket és fejünket a kiinduló tartásba. Lassan, 4-5-ször végezzük a gyakorlatot.

     Körben állunk. Megfogjuk egymás kezét. Megfigyeljük társaink légzésének ritmusát, és kapcsolódunk egymáshoz, míg a csoport egyetlen légzésritmusban nem lélegzik. Megbeszéljük a kiváltott érzéseket és a gyakorlat hatását.

     Körben állunk, megfogjuk egymás kezét, úgy énekeljük:
Köszönöm napsugár, hogy reggel vártál rám, s felvidítottál, felvidítottál.
Köszönöm neked te szél, hogy felém is jöttél, s felfrissítettél, felfrissítettél.

     Felállunk, felkészülünk légzőgyakorlat végzésére. A belégzés, a visszatartás és a kilégzés idejét a felnőtt (szülő, pedagógus) a kezével jelzi. Először suttogva, másodszor középhangerővel mondjunk el egy mindenki által ismert mondókát (pl.: Weöres Sándor: Kacsaúsztató című versét).

     Körben állunk, megfogjuk egymás kezét, egy lélegzettel mondjuk, ameddig a levegőnk tart: Góóóóóóóól!, Jaaaaaaaaaj!, Éééééééééééén! Nyújtsuk meg sóhajszerűen  a kilégzést! Figyeljük társaink légzésének ritmusát, és kapcsolódjunk egymáshoz, míg végül a csoport egyetlen légzésritmusban lélegzik.

     A gyakorlatot ülve, lazán, de egyenes testtartással végezzük. Elképzeljük, amint a beszívott levegő megszínesedik, átjárja egész testünket, majd kilégzéskor körbevesz bennünket, mintha egy biztonságos burában lennénk. Szinte pillekönnyűvé válik a testünk, mintha lebegnénk a burában. Egy perc gyakorlás után beszéljük meg, kinek mi volt a színe, változott-e a gyakorlás során és melyik fázis volt a legkellemesebb.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest
error: Content is protected !!