Relaxálás

RELAXÁLÁS; FRISSÍTŐ GYAKORLATOK

      A következő relaxálási, frissítő gyakorlatokat otthon is végezhetjük akár reggel iskola előtt, vagy este lefekvés előtt, de óvodában is alkalmazhatjuk a gyakorlatokat, vagy iskolában tanórák előtt, vagy egy fárasztó tanóra, testnevelés óra levezetéseként (ha nincs lehetőség tornatermi órára, a teremben szoktunk végezni ilyen gyakorlatokat, melyeket mindenféle korú gyermekekkel ki lehet próbálni, nálam nagy sikere van a relaxálásnak 🙂 ).

1. Tartsd az egyik kezedet a magasba, a füled mellett! Finoman fújd ki a levegőt, összeszorított ajakkal, és próbáld egyik karodat előre, majd hátra, kifelé, majd befelé, vagyis mind a négy irányba mozdítani, de közben a másik kezeddel akadályozd meg a mozgásokat! Karod izmai tehát csak megfeszülnek, de a karod nem mozdul el, mert a másik karod nem hagyja.

2. Tornásztassuk meg az ujjainkat is: Szorítsd a kezedet ökölbe, lefelé fordítva, nyisd ki mindkét kezeden egyszerre a hüvelykujjadat majd kezedet is fordítsd fölfelé, ismét le, majd föl, de már a mutatóujjad is legyen nyitva…le-föl, míg valamennyi ujjunk nyitva lesz, gyorsan csukd össze mindet.

3. Kezünket kulcsoljuk össze tarkónkon, emeljük magasra egyik térdünket, érintsük meg a könyökünkkel. Kilégzés. Nyújtsuk ugyanazt a lábat hátra, emeljük könyökünket hátra, homorítsunk. Belégzés. Ismételjük meg a másik lábbal is!

4. Nyújtsuk ki bal karunkat mellső középtartásba. Kövessük szemeinkkel kinyújtott karunk mutatóujját, ahogy lassan mozdul fel, le, jobbra, balra, körbe, átlósan, közel, messze. Ismételjük másik kezünkkel is. (Ez a gyakorlat egyaránt jól használható helyesírási, fogalmazási feladatok előtt.)

5. Tengerészcsomó – Ülve végezzük a gyakorlatot. Helyezd a bal bokádat a jobb térdedre. Ezt a csomót” a kezeddel kötöd a saját lábadra úgy, hogy jobb kezeddel fogd meg a bal lábszáradat, bal kezeddel a bal bokádat. Egy percig ülünk így nyolcas formában csukott szemmel, mélyeket lélegezve. Egy perc után mindkét lábad helyezd a padlóra, érintsd össze ujjaid hegyét, nyelvedet szorítsd a szájpadlásodra.

6. Vádlipumpa – Kapaszkodj erősen két kezeddel a padba. Jobb támadóállásban állj úgy, hogy a sarkad ne érjen a talajhoz. Ahogy előredőlsz és kifújod a levegőt, nyomd a sarkadat a földhöz. Amikor kilélegeztél, emeld fel a sarkad és vegyél mély lélegzetet! Ismételd meg a gyakorlatot  mindkét lábaddal háromszor.