Diszkalkúlia kiértékelő lap
hiányosságok a formák, ábrák másolásánál
- pontatlanság a mennyiségek, számok felismerésében
- számok felcserélése, számok kihagyása
- számsorozatoknál tévesztések (írásnál és olvasásnál is)
- sorbarendezésnél tévesztések
- különböző méretű számok írása
- lassan, ujjai segítségével számol
- tükörírással ír
- nehezen tájékozódik síkban, térben és időben (pl.: téri irányok tévesztése; jobb és bal keverése)
- nehézséget okoz alapműveleteknél (összeadás, kivonás, szorzás, osztás) a tízesek átlépése
- helyiérték problémák
- hiányosságok a matematikai szókincsben
- nehézségek a matematikai fogalmak értelmezésében (nem tudja alkalmazni a szabályokat)
- szöveges feladatok adatainak megjegyzése nehézséget jelent
- szelektív, felületes a szövegészlelése (nem olvassa végig a szöveget, kevés dolgot jegyez meg belőle)
- szöveges feladatok értelmezése és megoldása problémát okoz
- nehézség a mértékegységek átváltásakor
- nehézség a szorzás, osztás értelmezésében (pl.: többjegyű számok szorzásakor a szorzatok helyének megállapítása bizonytalan – maradékos osztásnál a maradék megtartása)
- a nyitott mondatok értelmezése és megoldása nehéz a gyermeknek
- nehéz a törtszámok értelmezése, tizedestörtek írása, olvasása
- síkidomok és testek közötti különbségek észrevétele, megállapítása
- nehézségek a kerület és terület értelmezésében, számolásában
- logikus gondolkodás, elemző képesség gyenge
- nehezen megy a következtetések levonása és az indoklások megfogalmazása
Ha a felsoroltak közül 5 vagy annál több tünet előfordul gyermekénél, javaslom szakember (gyógypedagógus, Nevelési Tanácsadó / Pedagógiai Szakszolgálat / Szakértői Bizottság) felkeresését!
A gyermek képességeihez alkalmazkodó diszkalkúlia terápiával a számolási nehézségek könnyebben leküzdhetők. 🙂