Diszkalkúlia kiértékelő lap

Diszkalkúlia kiértékelő lap

  • hiányosságok a formák, ábrák másolásánál
  • pontatlanság a mennyiségek, számok felismerésében
  • számok felcserélése, számok kihagyása
  • számsorozatoknál tévesztések (írásnál és olvasásnál is)
  • sorbarendezésnél tévesztések
  • különböző méretű számok írása
  • lassan, ujjai segítségével számol
  • tükörírással ír
  • nehezen tájékozódik síkban, térben és időben (pl.: téri irányok tévesztése; jobb és bal keverése)
  • nehézséget okoz alapműveleteknél (összeadás, kivonás, szorzás, osztás) a tízesek átlépése
  • helyiérték problémák
  • hiányosságok a matematikai szókincsben
  • nehézségek a matematikai fogalmak értelmezésében (nem tudja alkalmazni a szabályokat)
  • szöveges feladatok adatainak megjegyzése nehézséget jelent
  • szelektív, felületes a szövegészlelése (nem olvassa végig a szöveget, kevés dolgot jegyez meg belőle)
  • szöveges feladatok értelmezése és megoldása problémát okoz
  • nehézség a mértékegységek átváltásakor
  • nehézség a szorzás, osztás értelmezésében (pl.: többjegyű számok szorzásakor a szorzatok helyének megállapítása bizonytalan – maradékos osztásnál a maradék megtartása)
  • a nyitott mondatok értelmezése és megoldása nehéz a gyermeknek
  • nehéz a törtszámok értelmezése, tizedestörtek írása, olvasása
  • síkidomok és testek közötti különbségek észrevétele, megállapítása
  • nehézségek a kerület és terület értelmezésében, számolásában
  • logikus gondolkodás, elemző képesség gyenge
  • nehezen megy a következtetések levonása és az indoklások megfogalmazása

Ha a felsoroltak közül 5 vagy annál több tünet előfordul gyermekénél, javaslom szakember (gyógypedagógus, Nevelési Tanácsadó / Pedagógiai Szakszolgálat / Szakértői Bizottság) felkeresését!

A gyermek képességeihez alkalmazkodó diszkalkúlia terápiával a számolási nehézségek könnyebben leküzdhetők. 🙂