Játék a számokkal – logikus gondolkodás fejlesztése
Török és a tehenek
Gondoljunk egy négyjegyű számra, majd a gyermek megpróbálja kitalálni a számot, úgy, hogy mond egy négyjegyű számot. Ha a szám és a hely is egyezik, az lesz a “török”, ha csak a szám jó, akkor a “tehén” szót mondjuk.
Példa a játékra: a szám, amire gondoltam, az a 2345 – a gyermek azt a számot mondja, hogy 6357 – erre azt mondjuk, hogy 1 török és 1 tehén (kisebbeknél megmondhatjuk, hogy a 3-as szám a török és az 5-ös szám a tehén.
A játékot játszhatjuk török és tehén bábukkal, figurákkal, képekkel, vagy színes korongokkal.
A gyermek ki is rakhatja a négyjegyű számokat egymás alá, mi pedig mellé tehetjük a törököket és a teheneket.
UNO memória
Az UNO kártya számos lapjait lefordítva letesszük, majd felváltva húzunk 2 kártyát, mint a memória játékban. Akkor tarthatjuk meg a kártyákat, ha a 2 számot összeadva 10-et kapunk.
Számolás Jengával
A Jenga darabjaira papírokat ragasztunk, melyekre különböző műveletek írtunk (összeadás, kivonás, szorzás, osztás). Felépítjük a tornyot és elkezdjük a játékot, a kihúzott hasábokat csak akkor tehetjük fel a torony tetejére, ha kiszámoltuk a műveletet és helyes eredményt mondtunk. Amennyiben az eredmény nem helyes, az a játékos kimarad egy körből, és a helyes megoldást bemondó társa teheti fel a hasábot.
Mennyit érnek a színek / formák / betűk?
Rajzoljunk egy 7×7-es táblázatot és rajzoljunk, írjunk az alábbi minta szerint formákat / színeket / betűket a legfelső és a legelső oszlopba (logikai készletből tehetünk formákat a sorokba és oszlopokba, ilyenkor nem kell rajzolni). Mindegyik formának, vagy betűnek megadunk egy összeget, hogy mennyit érnek és a táblázat alapján összeadjuk, vagy összeszorozzuk azokat. A feladathoz használhatunk játékpénzt is.
A | K | O | F | E | S | |
S | ||||||
E | ||||||
F | ||||||
O | ||||||
K | ||||||
A |
A = 5 Ft O = 10 Ft E = 20 Ft K = 50 Ft F = 100 Ft S = 200 Ft