FIGYELEMFEJLESZTÉS JÁTÉKOKKAL
Figyeld a szabályt!
Elindítunk egy ritmikus sorozatot, melyben szavakat ismétlünk: rózsa, tulipán, rózsa, tulipán…. Majd beillesztünk más szavakat is a sorozatba. A gyermeknek figyelnie kell, és ha hibát hall, leguggol / tapsol / ugrik egyet. (Mondhatunk színeket, tárgyakat, állatokat, betűket, számokat igéket stb.)
Keresd a szót!
Szavakat mondunk egymás után: asztal, lámpa, templom, ház stb. Amikor a megjelölt szót, esetünkben a ház szót hallja a gyermek, leguggol / dobbant / tapsol / ugrik.
A játékot lehet játszani meseolvasás közben is. Pl.: állatos mesénél; ha meghallja a nyuszi szót ugrik egyet, ha teknős szót leguggol, a madárnál pedig füttyenthet / csettinthet egyet.
Elefánt és pálmafa
A gyerekek körben állnak. Egy gyermek középre áll, ő mondja az elefánt vagy a pálmafa szavakat, egy társára mutatva. A kiválasztott személy és a tőle balra és jobbra álló társai megformázzák az adott szót.
Pálmafa: a középső ember magasba emeli a kezét, két társa megformázza a kezével a lombkoronát.
Elefánt: a középső ember ormányt formáz, a két szélső nagy fület. A vezér szerepét mindig változtassuk.
Mi változott?
10 szókártyát helyezünk le asztalra vagy mágnestáblára (pl.: szófajok, fogalmak, összetett szavak). A gyermek kb. fél percig megfigyeli, majd becsukja a szemét, ezalatt mi változtatunk: átrendezzük, leveszünk belőle, hozzáteszünk. A gyermek kitalálja mi változott.
Keresd a párját!
A számokhoz mindig ugyanaz a betű tartozik. Keressük meg jelöljük a hibák helyét a táblázatban (tegyünk X-et a hibákhoz)!
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
A | D | E | G | H | I | V |
4 | 2 | 6 | 1 | 5 | 7 | 1 | 4 | 6 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 |
G | D | I | E | H | V | E | G | I | E | H | V | I | D |
Szórejtvény
A számoknak megfelelően írjuk le a betűket. Ha jól dolgoztunk, értelmes szavakat kapunk.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
A | D | E | G | H | I | V |
5 6 2 3 4
2 3
7 1 2
5 6 7
5 6 2
5 1
1 2
5 1 2
6 2 3
7 6 4
6 2 3 1
5 6 4
6 4 1