FIGYELEMFEJLESZTŐ JÁTÉKOK
Tűz-víz-repülő
A gyerekek szaladgálnak. Amikor a szülő azt kiáltja, hogy tűz, le kell guggolniuk, hogy megmelegedjenek a tűznél. Amikor azt hallják, hogy víz, akkor fel kell mászniuk a kanapéra, hogy ne legyenek vizesek az árvízben. Amikor pedig a repülő szót kiáltja a szülő, akkor le kell hasalni a földre, mert alacsonyan száll egy repülő.
Baglyocskák
Ezt a játékot 3-4 vagy több gyermekkel érdemes játszani. Szükségünk lesz még egy hold és egy nap figurára, játékra, képre (ha ezek nincsenek, akkor ökölbe szorított kezünkkel jelöljük a holdat, a napnál pedig széttárjuk kezeinket). A lakás vagy az udvar egyik sarkát kijelöljük „bagolyvárnak”. A gyermekek lesznek a „baglyocskák”.
A „baglyocskák a bagolyvárban” guggolnak. A szülő váltakozva felmutatja a napot és a holdat. Nappal a „baglyocskák alszanak” – guggolnak és szemeiket eltakarják a kezükkel. Éjszaka pedig huhognak, szaladgálnak.
Melyik állat hol „lakik”?
Állatokat mondunk a gyermeknek, ő pedig felmászik a kanapéra, ha vízben él, repkedést imitál, ha a levegőben és állva marad, ha a szárazföldön él.
Zöldség vagy gyümölcs?
Zöldségeket és gyümölcsöket mondunk. A gyermek eldönti, hogy a hallott növény zöldség vagy gyümölcs, majd eszerint emeli a jobb vagy bal kezét. Nagyobbaknál nehezíthetünk, hogy a gyermek leguggol, ha a növény a földön, vagy alatta terem, állva marad, ha bokron és felemelt kézzel a magasba nyújtózik, ha fán terem.
Színek
Különböző növényeket, állatokat, tárgyakat sorolunk, a gyermek pedig ugrik egyet, ha pl.: piros dolgot hallott.
Mi változott?
A gyermek megfigyeli néhány barátját, családtagját, vagy egy helyiséget. Majd kimegy a szobából, közben megváltoztatunk 5 dolgot (pl.: másik ruhadarabot veszünk fel, a könyvet máshová tesszük). Majd visszajön a gyermek és megnézi mi változott.
„Milyen megfigyelő vagy?”
A gyermekek közül mindenki választ egy párt magának. Ezután kettős kört alkotunk. Választunk egy kitalálót. A kitaláló játékos körülnéz, igyekszik megjegyezni, ki kivel alkot párt. Ezután behunyja a szemét, ekkor a társai gyorsan párt cserélnek. A kitaláló feladata, hogy minél több társáról mondja meg, hogy ki volt eredetileg a párja.