TÉRI ORIENTÁCIÓT FEJLESZTŐ JÁTÉKOK
Előtt – mögött – mellett – alatt – felett
Utasítás szerint helyezik el a tárgyakat a megfelelő relációba. Lehet egy vagy több tárggyal, ülve, állva, fekve, lehet kombinálni. Pl.: babzsák felettem, könyv alattam, labda előttem, könyv alatt a füzet, de lehetőleg egyszerűbb utasításokkal kezdjük.
Sorakozó
A gyerekek egymás mellet, egymás mögött állva képeznek sort adott jelre, vagy kört alkotnak. Előtte gyakorolni kell egy kicsit. Nagyobb csoport esetén két csapatot lehet alakítani. A gyerekek különböző jelekre a társaikat megkeresik, és a jelnek megfelelő formában sorakoznak.
Akadálypálya
Székekből, asztalokból akadálypályát építünk. Meghatározott módon kell átjutni a gyerekeknek – fölötte, alatta, mellette, jobbra vagy balra, valamik között, stb. Tudatosítsuk kimondással az irányokat!
Hol a lámpa?
Az szobában / teremben / osztályban / kertben lévő tárgyakat sorolják a gyerekek, és mondják a helyzetüket – magasan, mélyen, valami alatt, valamitől jobbra, stb. Lehet játszani gondoltam egy tárgyra kitalálóst. A csoportvezető fokozatosan közelítve jelöli meg a tárgy helyét, a gyerekek csak akkor tippelhetnek, mikor már biztosak a dolgukban.
Navigátor
A játék kezdete előtt elmagyarázzuk, hogy mi a dolga a repülőn a navigátornak. Utána mindenki választ egy párt, egyik a repülő, aki vakrepülést végez, a navigátor irányítja – egy lépés jobbra, kettő előre, stb. A földre rajzolt kis célba kell elvezetnie így a társát, akinek be van kötve a szeme. Akadályokat is elhelyezhetünk a teremben.