Téri tájékozódás fejlesztése játékosan
Szélkakas
Ehhez a játékhoz fontos, hogy a gyermek ismerje a jobb – bal irányokat, illetve az égtájakat (észak, dél, kelet, nyugat). A szobában kijelöljük az irányokat (pl.: ablak felé észak, ajtó felé dél, szekrény felé nyugat, a fal felé pedig a kelet). A szülő fogja mondani az irányokat, a gyermek pedig a megfelelő irányba fordul. Ha a gyermek a szélcsend szót hallja, mozdulatlanul kell állnia.
Keresd a helyed!
A gyermekeknek mondatokat mondunk, amelyek alapján el kell elhelyezkedniük. Pl.: Panni álljon Tomi bal oldalára. Kata jobb oldalán Gábor áll. Ákos jobb oldalára álljon Andi. Kitti és Jani között Petra áll. Miután elhelyezkedtek a gyerekek, kérdezzük meg tőlük, hogy pl.: Ki áll a jobb oldaladon? Ki áll tőled balra? – nehezítésképpen csukott szemmel is megpróbálhatnak a gyermekek tájékozódni (válaszolni a kérdésekre).
Ezt a játékot nehezíthetjük úgy, hogy a gyermekek „palacsinták vagy kisállatok lesznek”; mindegyikük megmondja, hogy milyen palacsinta / állat szeretne lenni. Mondatok pl.: A kakaós palacsinta menjen a lekváros palacsinta mellé. A nutellás palacsinta üljön a diós palacsinta bal oldalára. A pandamaci a kenguru és a teknősbéka között guggol. A kiskutya jobb oldalán a nyuszi ül, bal oldalán pedig a delfin.
Mászóka
A padlóra ragasztunk öntapadós matricából / tapétából kivágott kéz és lábformákat. Ezeket két színnel különböztetjük meg pl.: jobb kéz és jobb láb sárga, bal kéz és bal láb kék. Ezeken kell a gyermeknek végigsétálni illetve végigmászni.
Keresd a helyét!
A játék kezdete előtt rajzoljunk egy táblázatot, vagy 8 gyereket 2 sorban (soronként 4-et).
Keresd meg a 8 gyerek helyét!
Panni a felső sorban a 3. Jobb oldalán áll Zsuzsa. Peti Panni alatt van. Peti bal oldalán áll Gábor. Gábor fölött van Mária. Az alsó sorban Balázs az 1. Fölötte van Ági. Balázs Peti mellett áll.