TESTSÉMÁT ÉS TÉRI TÁJÉKOZÓDÁST FEJLESZTŐ JÁTÉKOK
Figuraalakítás
Egyszerű formákat rajzolunk fel a táblára, ezeket kell a gyerekeknek a testükkel képezni. Meg lehet próbálni a nagybetűk közül az egyszerűbbeket kialakítani a testükkel.
Figurajárás
Rajzoljukn egy lapra, vagy táblára figurákat, melyeket a gyerekeknek „el kell járniuk” – nyolcas, kör, csigavonal, s betű, s csigavonallal, négyzet, háromszög, stb. Lehet kitalálós játék, ilyenkor egy gyerek megnézi az ábrát és eljárja, a többiek kitalálják, lerajzolják stb.
Két fal között sötétben
A gyerekek először a terem két végpontja között átmennek és számolják a lépéseket, majd csukott szemmel igyekeznek elérni a falat. A csoportvezető (felnőtt, vagy nagyobb gyerek) segít az irányeltéréseknél. Később lehet akadályokkal felépíteni az utat. A játék folytatása lehet, amikor a gyerek mondja meg, hány lépéssel tud bizonyos tárgyat elérni, vagy eljutni valamelyik társához stb.
Figurarajzolás
Négyzetrácsos papírra fognak rajzolni a gyerekek utasítás szerint. Előre elkészített rajzot diktálunk nekik – egy lépés (kockányi) lefelé, jobbra, fel, stb. A rajz legyen egyszer és fordítsunk elég időt a feladat magyarázatára. Mikor egy rajz kész, össze lehet hasonlítaniuk a csoportvezető kezében lévővel. Ugyanolyan-e, jó, ha a kezdőpontot megadjuk. Minták lehetnek – lépcső, négyzet, vastag kereszt, „T”, stb. betűk, formák.
Csak jobbra!
Körbe állnak a gyerekek és apró tárgy van mindegyiknek a jobb kezében. Jelre átadja a jobboldali szomszédjának, közben balról átveszi a neki jutó tárgyat. Újabb jelre mindenki kifelé fordul a körből, de megint jobbra adogat, stb.
Robot irányítás
Egy gyerek kimegy a szobából, a többiekkel kijelölünk egy tárgyat vagy személyt, amit ill. akit meg kell érintenie a robotnak. Mikor a gyerek bejön, ő mint robot megáll az ajtóban, és csak a többiek utasításai szerint cselekszik. A gyerekek irányítják, de csak irányt jelölő szavakat használhatnak – előre, balra, stb. – majd ha már elért a célhoz – lent, feljebb stb. Mikor a megfelelő helyre nyúl a robot, akkor tapsolnak neki.